نگرانی آل خلیفه از ورود عملی ایران به مساله بحرین


طرح‌الحاق مجددبحرین به خاک‎ایران وزیرخارجه آل‌خلیفه را نگران کرد!

اعلام خبر بررسی طرح رفراندوم از مردم بحرین برای الحاق این کشور به ایران در صورت اصرار عربستان به طرح الحاق بحرین به عربستان، با ابراز نگرانی وزیر امور خارجه رژیم آل خلیفه روبرو شد.

به گزارش رجانیوز، خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد شیخ خالد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین امروز و در واکنش به انتشار خبری در رجانیوز مبنی بر بررسی طرح رفراندوم الحاق مجدد بحرین به ایران، خواهان پایان دادن به چنین اظهاراتی شد.
 
رجانیوز پیش از این در خبری از تصمیم مجلس برای بررسی الحاق مجدد بحرین به خاک ایران به دلیل اصرار عربستان بر اشغال این کشور خبر داده بود. بر اساس این گزارش محمد كريم عابدي نماينده مردم طبس، فردوس، سرايان و بشرويه در مجلس با اشاره به طرح آل خليفه و آل سعود براي الحاق بحرين به عربستان گفته بود: "بوسيله يك رفراندوم مي‌توان نظر آنان(مردم بحرین) را در مورد آل خليفه و مسئله اخير (الحاق به عربستان) ارزيابي كرد ولي قطعا آنها بازگشت به وطن اصلي خود را در برنامه خواهند داشت و آن جايي جز جمهوري اسلامي ايران نخواهد بود."
 
در همین حال پیشینه تاریخی بحرین و جدا شدن این جزیره از خاک ایران به دلیل موافقت محمدرضا پهلوی آنهم از طریق برگزاری یک رفراندوم محدود در سال 1971 موجب شده است زمینه برگزاری یک رفراندوم برای الحاق مجدد بحرین به خاک ایران در صورت اصرار عربستان برای اشغال خاک این کشور کاملا مهیا باشد. 
 
این در حالی است که رنگ و بویی ایرانی مردم بحرین، وجود اکثریت شیعه در این کشور و تکلم بسیاری از اهالی بحرین به زبان فارسی، پیشاپیش نتیجه رفراندوم احتمالی را مشخص کرده است.
 
این نکته‌ای است که وزیر امور خارجه بحرین نیز بصورت تلویحی درباره پیشینه بحرین به آن اشاره کرده است: "در زمان محمد رضا شاه، ایران نیز چنین ادعایی را داشت اما شاه سابق با قبول رفراندم ملت بحرین برای استقلال که پس ازخروج انگلیس از کشورشان صورت گرفت موضع عاقلانه ای را اتخاذ کرد."
 
شیخ خالد آل خلیفه به مشترکات تاریخی و برادری دینی که ملت بحرین با ملت ایران دارد نیز اشاره کرده و در اظهاراتی جالب توجه گفته است: "تاکنون هرچه ما دست برادری به سوی ایران دراز کردیم متاسفانه با دخالت ها و خرابکاری های ایران در کشورمان مواجه شدیم!"
 
بررسی الحاق مجدد بحرین به خاک ایران، تاکنون مخالف با سیاست‌های رسمی ایران در قبال این جزیره زیبا در خلیج فارس بوده است. چنانکه جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب با پذیرش استقلال بحرین،  با این کشور به عنوان یک کشور مستقل به برقراری ارتباطات دیپلماتیک روی آورده است. اما با این حال و پس از افزایش فعالیت عربستان برای اشغال خاک بحرین، به نظر می‌رسد بررسی این طرح یکی از جدی‌ترین سناریوهای پیش روی جمهوری اسلامی ایران باشد.
 
این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تا کنون در قبال اعتراضات اخیر بحرین نیز تنها به حمایت از خواسته مردم بحرین که اصلاح مسالمت آمیز ساختارهای حکومت این کشور بوده است پرداخته و از حمایت معنوی وارد فاز حمایت عملی اعتراضات مردم بحرین نشده است. چنانکه رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه بهمن ماه سال گذشته در این زمینه فرمودند: "اینکه حاکم جزیره بحرین اعلام می‌کند که ما در این کشور دخالت می‌کنیم حرف نادرستی است  چرا که اگر در قضیه بحرین دخالت می‌کردیم ماجرا جور دیگری می‌شد."
 
به نظر می‌رسد در صورت اصرار عربستان برای ا شغال خاک بحرین با همکاری رژیم آل خلیفه که وزیر خارجه این رژیم در اظهارات اخیر خود باز هم برآن تاکید کرده است، پیگیری موضوع برگزاری رفراندوم برای الحاق مجدد بحرین به خاک ایران و بررسی برخی راهکارهای عملی دیگر برای حمایت از مردم بحرین به صورت جدی در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد. اقداماتی که می‌تواند به صورت جدی موضوع حضور ناوگان پنجم دریایی امریکا در سواحل بحرین و خلیج فارس و همچنین شرایط پیچیده شرق عربستان را پیچیده‌تر از پیش کند.

خامنه اي خميني ديگر است ولايتش ولايت حيدر است

l

http://yaranehossein-1.persiangig.com/image/rahbari/24tir_blogfa_com%25284%2529.jpg

در مرتبه هر چند كه از  هم دورند ،

آئينه و آفتاب از يك نورند

ولايت فقيه ، همان ولايت رسول الله است .

امام خميني (ره)


At times, though far from well,

Mirror and the sun of a Nvrnd

Clerical, the province is the messenger of Allah.

Imam Khomeini (RA)


في بعض الأحيان، على الرغم من بعيد أيضا،

مرآة والشمس من Nvrnd

رجال الدين، ومقاطعة هو رسول الله.

الإمام الخميني (RA)


عکس/رهبرانقلاب بربالین جانبازی که به‌یارانش رسید

 

صبح روز گذشته بازمانده‌ای دیگر از كاروان شهدا، "مجید غلامی" از جانبازان قطع نخاعی به جمع دوستان خود پیوست و امروز در بهشت زهرای تهران آرام گرفت.

به گزارش رجانیوز، پیكر این جانباز صبح امروز از مقابل مسجد ائمه بقیع واقع در خیابان شوش به سمت گلزار بهشت زهرا (س) تشییع و به خاك سپرده می شود.

این جانباز كه سال 64 در عملیات فاو از ناحیه گردن مجروح شد، به علت نداشتن قدرت و عدم تحرك، 27 سال در آسایشگاه امام خمینی (ره) روز برانکارد بستری بود و  در حالی كه به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س) در خانه شخصی خود حضور یافته بود، به جمع یارانش پیوست. 

محمد غلامی برادر این شهید درباره او گفته بود: مجید غلامی به عنوان رزمنده بسیجی با گردان انصار الرسول لشکر 27 محمد رسول الله (ص) به جبهه اعزام شد و در سال 64 در عملیات فاو از ناحیه گردن مجروح شد، برادرم به دلیل اینکه بر اثر مجروحیت قدرت هیچ تحرکی را نداشت، سال‌ها بر روی برانکارد زندگی کرد و پس از تحمل سال‌ها سختی و درد صبح امروز در منزل پدرمان به شهادت رسید.

 
برادر شهید غلامی خاطرنشان کرد: برادرم در همایش ملی تجلیل از جانبازان قطع نخاع گردنی کشور، توفیق زیارت مقام معظم رهبری را داشت و از این بابت بسیار خوشحال بود و تا مدت‌ها ابراز خرسندی می‌کرد.
 
او همچنین با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حالی که خوابیده روی برانکارد بود در صف نماز جماعت حضور یافت، حمد و ستایش او تنها با حرکت سر، گردن و چشمانش صورت می‌گرفت.
 
 

نامه جمعی از دانشجویان امام صادق ع به آیت الله مصباح(مطهری زمان)

باسمه تعالي

استاد بزرگوار آيت الله مصباح يزدي دامت برکاته

دوازدهم ارديبهشت ماه يادآور بصيرت آفريني ها و مجاهدات شهيدمطهري(ره) در راه اسلام ناب و مبارزه با التقاط و انحراف است.

مطهري زمان

يقينا شخصيت و نقش عمارگونه حضرتعالي در تاريخ انقلاب اسلاميهمان است که باعث شده رهبري معظم انقلاب دام‌ظله چنين بفرمايند:

«بنده نزديک به چهل سال است که جناب آقاي مصباح را مي شناسمو به ايشان به عنوان يک فقيه، فيلسوف، متفکر و صاحبنظر در مسائل اساسي اسلام ارادتقلبي دارم اگر خداوند متعال به نسل کنوني ما اين توفيق را نداد که از شخصيت هايي مانندعلامه طباطبايي و شهيد مطهري استفاده کند، اما به لطف خدا اين شخصيت عزيز و عظيم القدر،خلاء آن عزيزان را در زمان ما پر مي کند.»

مجاهدات بي امان و خستگي ناپذير حضرتعالي در برهه هاي حساسچيزي نيست که بر کسي پوشيده باشد؛ از روشنگري هاي ابتداي انقلاب در مواجهه با التقاطچپ و نفاق و پس از آن توطئه هاي غرب زدگان و تجديد نظرطلبان تا مبارزه با فتنه و انحراف؛

و اين بصيرت و شجاعت و صراحت هماني است که باعث شده دشمناناسلام و انقلاب که جرأت و جسارت رويارويي با خط شکني هاي حضرتعالي را ندارند بهتخريب و اهانت بپردازند غافل از اينکه «ولا يحيق المکر السيي الا باهله»

اکنون و در اين مقطع حساس که به فضل خداوند باز هم با پيروزيو سربلندي نظام اسلامي همراه خواهد شد ورود جدي و دغدغه‌مند علما در عرصه سياست کهنقطه عطفي در حرکت پيشرونده انقلاب اسلامي است باعث شده که باز هم دشمنان احساسخطر کرده و متأسفانه عده اي با  غفلت ازمکر و حيله دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب و باادعاي حمايت از ولايت  در دام دشمنانافتاده  و بر خلاف رهنمود هاي مقام معظمرهبري مبني بر حفظ حرمت بزرگان ، اقدام به اهانت و اتهام پراکني عليه علما وبزرگان کنند.

بدینوسیله ما دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) که مفتخربه شاگردی در درس‏های اخلاق استاد برزگوارمان حضرت آیت الله مهدوی کنی هستیم،همچون ایشان اعلام می‌کنیم، که هیچ نسبتي ميان خويش و اهانت کنندگان نمي يابيم- ودر اصل وجود چنین جمع بی‌نام و نشانی که به اسم این دانشگاه مقدس اقدام به اهانتبه جایگاه شما کرده‌اند، به شدت تشکیک می‌کنیم و اين اقدامات فتنه انگيز را نشانهتوطئه و عجز دشمنان و حاکي از درستي مسيري که در آن قرار داريد مي‌دانيم.

در پايان ما شاگردان مکتب امام صادق (علیه‌السلام) ضمن تجليلاز شخصيت و نقش حضرتعالي به عنوان مطهري زمان و عمار رهبري، روز استاد را بهحضرتعالي و آيت الله مهدوي کني تبريک عرض مي نماييم.

والسلام عليکم و علي عبادلله الصالحين

سازمان اوقاف و امور خيريه خواستار مشاركت ميليوني ايرانيان در وقف و اهداي قرآن شد

http://saqeb.ir/wp-content/uploads/2012/01/saqeb.ir-qoran.jpg


سازمان اوقاف و امور خيريه با انتشار بيانيه‌اي اقدام فجيح و دردناك قرآن‌سوزي كشيش مزدور آمريكايي را به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مراجع عظام تقليد، حوزه‌هاي علميه و جامعه قرآني كشور تسليت عرض نمود.
سازمان اوقاف و امور خيريه خواستار مشاركت ميليوني ايرانيان در وقف و اهداي قرآن شد .
حساب سيبا به شماره 0105051010005 و شماره 808 نزد بانك ملي ، به نام سازمان اوقاف و امور خيريه  جهت مشاركت عمومي اعلام مي گردد.
Endowment and charity organization with a statement of the American mercenary priest Qransvzy Fjyh and painful to the Imam (aj), Supreme Leader Ayatollah Khamenei, Grand Ayatollahs imitation, and seminaries across the country's condolences to the Quranic Society.
Endowment and charity organization called Iranians at the dedication and participation million donation was the Quran.
SIBA National Bank account number 0105051010005 and No. 808, Endowment and charity organization called for public participation will be announced.

الوقف والمنظمات الخيرية مع بيان الأمريكية المرتزقة كاهن Qransvzy Fjyh ومؤلمة إلى الإمام (جعفر)، المرشد الأعلى آية الله خامنئي، وغراند تقليد آيات الله، والحوزات العلمية في جميع أنحاء التعازي في البلاد لجمعية القرآن الكريم.
وكان الوقف والصدقة دعت المنظمة الايرانيين في التفاني والمشاركة مليون التبرع القرآن.
وسيتم الإعلان عن سيبا البنك الأهلي رقم الحساب 0105051010005 و 808 رقم والأوقاف ومنظمة خيرية تدعى للمشاركة العامة.

روز خليج تا ابد فارس مبارك


http://blogh.ir/NewsPics/%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC%20%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%202.jpg

سلام رفقاي عزير

روز خليج تا ابد فارس رو خدمت همتون تبريك عرض ميكنم

و اين عرب ها بدانند يك وجب از اين خاك غيور مردان را هم بدست نخواهند آورد

چه کسانی از اندیشه علامه مصباح می هراسند؟

چه کسانی از اندیشه علامه مصباح می هراسند؟
فارغ از هماهنگی موج تخریبی داخلی و خارجی در هجمه علیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی نکته ای که در تمامی مطالب مذکور به طور واحد مشاهده می شود وحشت و ترس مخالفین از گسترش اندیشه های علامه مصباح یزدی می باشد. هراس رسانه ها و به دنبال آن شخصیت های سیاسی خط دهنده به بسیار ی از رسانه های مذکور را می توان از واکنش ها نسبت به پخش ویدیوی آرشیوی چند سال گذشته علامه مصباح یزدی در یک سایت اینترنتی مشاهده نمود البته این ترس و دلهره از گفتمان علامه مصباح یزدی سابقه قبلی نیز داشته است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، همزمان با آغاز به کار شبکه اینترنتی پایداری که توسط عده ای از طلاب و دانشجویان حامی گفتمان انقلاب اسلامی راه اندازی گردیده  موج سازمان دهی شدهی و وسیعی از تخریب ها و تهمت ها توسط بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی علیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی و همچنین علامه مصباح یزدی به راه انداخته شد.

در همین راستا می توان به خبر روزنامه شرق (نشریه اصلاح طلب ایران) در "راه اندازی شبکه تلویزیونی پایداری و دور زدن صدا و سیما توسط جبهه پایداری" و همچنین روزنامه تهران امروز (نزدیک به قالیباف) در مطلبی با عنوان "تلويزيون جبهه پايداري عليه صدا و سيما " اشاره نمود.

همچنین به خبر سایت حامی شهردار تهران از افتتاح شبکه تلویزیونی پایداری و ده ها خبر دیگر در سایت هایی چون خبرآنلاین، بازتاب امروز، آفتاب و ... اشاره نمود.



برخی از سیاسیون نیز از قافله جا نماندند و در اظهار نظرهایی زود هنگام سایت شبکه پایداری را تلویزیون پایداری دانستند و آن را خلاف قانون دانستند که احمد توکلی و احمد شیرزاد و ... را می توان در این دسته از سیاسیون نام برد.

البته رسانه های بیگانه نیز از این سفره بی بهره نماندند به طور مثال رسانه دولتی انگلیس (BBC) طی خبری فعالیت شبکه اینترنتی پایداری را غیرقانونی اعلام کرد و همچنین سایت هایی چون صدای آمریکا، مردمک، زمانه و ...شانتاژ گسترده ای را علیه علامه مصباح یزدی به راه انداختند.

فارغ از هماهنگی موج تخریبی داخلی و خارجی در هجمه علیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی نکته ای که در تمامی مطالب مذکور به طور واحد مشاهده می شود وحشت و ترس مخالفین از گسترش اندیشه های علامه مصباح یزدی می باشد. هراس رسانه ها و به دنبال آن شخصیت های سیاسی خط دهنده به بسیار ی از رسانه های مذکور را می توان از واکنش ها نسبت به پخش ویدیوی آرشیوی چند سال گذشته علامه مصباح یزدی در یک سایت اینترنتی مشاهده نمود.

البته این ترس و دلهره از گفتمان علامه مصباح یزدی سابقه قبلی نیز داشته است که این امر موجب بایکوت اندیشه های این استاد گرانقدر گردیده است.

در همین خصوص حجت الاسلام جلالی مسئول دفتر علامه مصباح یزدی نیز چندی پیش در گفتگویی بیان نموده بود: به اعتقاد من اینها نوعا نگران تفکر آیت‌الله مصباح هستند و از شاگردان ایشان یا برخی از دوستان جبهه پایداری ناراحت نیستند، بلکه نگران اشاعه و رواج تفکر آیت‌الله مصباح هستند و شاید به این دلیل که نمی‌توانند مستقیما به آیت‌الله مصباح حرفی بزنند، به اصحاب و یاران ایشان، اهانت می کنند.

به اعتقاد جلالی، صداوسیما با تفکر آیت‌الله مصباح ميانه‌اي ندارد و به همين دليل، سعی در بایکوت کردن آیت‌الله مصباح و تفکر و اندیشه وي دارد و در تلاش هستند که از سخنرانی، اسم و تصویر ایشان استفاده نکنند، اگر هم ضرورت پیدا کند، در ساعات کم بیننده تلویزیون مانند نيمه‌هاي شب، برنامه‌ای پخش می‌کنند.

حال با مروری بر نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص اندیشمند گرانقدر علامه مصباح یزدی می توان به علت اصلی هراس مخالفان را پی برد که انشاء الله مخالفت های داخلی از سر گمراهی باشد نه چیز دیگری ...

آنچه در ذيل مي‌آيد بازخواني بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در منزل فقيه فيلسوف، آيت‌الله مصباح يزدي است:

در اين ديدار كه مشابه حضور پيشين ايشان در بيت آيت الله مصباح يزدي، سرشار از ابراز احساسات و عواطف خانواده مصباح يزدي بود، رهبر معظم انقلاب نكاتي را پيرامون ويژگي هاي شخصيتي آيت‌الله مصباح يزدي بيان فرموده و به ابراز احساسات خانواده مصباح يزدي پاسخ گفتند. گزارش بخش هايي از اين ديدار را كه در فضايي سرشار از ابراز احساسات نسبت به رهبر انقلاب صورت گرفته است،‌ در ادامه مي خوانيد.

مقام معظم رهبري، بعد از احوالپرسي‌هاي مرسوم خطاب به آيت‌الله مصباح يزدي و خانواده‌ ايشان فرمودند: جلسه به‌شدت عاطفي است. عواطف نقش مهمي در ادامه راه و اقامه حدود الهي و حاكميت الهي دارند. در انقلاب ما هم فكر به تنهايي نمي‌توانست اين حركت عظيم را انجام دهد عواطف هم مورد لطف الهي است. دوستي و دشمني يكي از معيارها و ملاك‌هاست. اين محبتي كه ابراز مي‌شود بر مي‌گردد به لطف حضرت‌عالي، و سرچشمه جوشان محبت و التفات شما نسبت به ما سرازير مي‌شود در همه خانواده و مجموعه فرزندان و اهل و همه.

اين يك جهت، جهت دوم اينكه اين هم مربوط به شخص من نيست؛ مربوط به معيارها، مربوط به اسلام و انقلاب و مربوط به اين راه است. اين را الحمد‌لله من مي‌دانم و خداوند متعال نگذاشته من اشتباه كنم و تصور كنم كه اين مربوط به شخص من است. مي‌دانم كه مربوط به خداست و مربوط به راه است كما اينكه نسبت به شخص امام(ره) با توجه به عظمت و جذابيتي كه امام(ره) داشت همين بود؛ يعني مردم براي خدا امام(ره) را دوست مي‌داشتند و به‌دنبال او حركت مي‌كردند؛ خود ايشان هم اين را كاملا مي‌دانست.

ولي امر مسلمين در ادامه افزودند: بنابراين توقع ما از اين مجموعه محترم و عزيز اين است كه دعا كنند تا منشأ اين محبت‌ها كه توجه به خدا و پيمودن راه خداست در ما استمرار پيدا كند و باقي بماند و ما بفهميم و بدانيم كه بايد چه كار كنيم و به كدام طرف حركت كنيم و خداوند متعال ما را هدايت و دستگيري كند. واقعا نياز داريم به دستگيري لحظه به لحظه پروردگار كه اگر اين نباشد يقينا كار مشكل خواهد شد.

رهبر فرزانه انقلاب همچنين اظهار داشتند: بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم كه ايشان در كشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقا و انصافا ما امروز نظير ايشان را – حالا به اين تعبير بگوييم – خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممكن است وجود داشته باشد با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا.

رهبر معظم انقلاب تصريح كردند: اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي كلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ايشان را براي ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ايشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از بركات ايشان استفاده نمايند.

خلیج‌فارس در قدیمی‌ترین نقشه ایران+عکس

خلیج‌فارس در قدیمی‌ترین نقشه ایران+عکس
عنوان تاریخی «خلیج فارس» در قدیمی ترین و نخستین نقشه رنگی و برجسته نمای ایران که در مرکز اسناد ملی شمال غرب کشور در تبریز نگهداری می شود، ثبت شده است.
واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان اسناد و مدارک شمال غرب کشور گفت: این نقشه مربوط به سال 1316 هجری قمری مطابق با 1277 هجری شمسی است و در زیر آن دو عنوان «خلیج فارس» یا «دریای بندر بوشهر» خودنمایی می کند.

سید محمد مسعود نقیب بابیان این که این سند تاریخی بار دیگر عنوان تاریخی «خلیج همیشه فارس» تایید می شود، گفت: این نقشه در مقیاس و دقت ده میلیونیوم و به شکل مربع در ابعاد 1.38 در 1.38 است و به تایید وزارت علوم وقت رسیده است.


رییس سازمان اسناد و مدارک شمال غرب کشور گفت: در حاشیه و پایین این نقشه در قالب راهنمای ضمیمه، پایتخت، شهرهای اصلی، دهات، قلعه ها، کاروانسراها، رودها، دره ها، دماغه ها، راههای اصلی، راه آهن، کویر، ریگستان، باتلاق، خطوط ملاحی (کشتیرانی) و گردنه ها مشخص شده است.
نقیب افزود: براساس اسناد موجود تاریخی این نقشه را «عبدالرزاق سرتیپ» از شاگردان ممتاز دارالفنون و نجم الدوله مشهور ترسیم کرده است.

The oldest map of the Gulf in Iran Photo
Historically as "Persian Gulf" in the color map and highlighted Iran's oldest and first in the National Documentation Center of the North West will be held in Tabriz, has been recorded.
Central News Agency, the organization documents the North West said: this map in 1277 Hijri corresponding to 1316 AH, and below it as the "Persian Gulf" or "Sea port city of Bushehr" are glaring.

Syed Muhammad Naguib M. Babis again as a historical document that history, "The Persian Gulf" be approved, said: This map scale and accuracy for ten-millionth of a square shape and dimensions are 1.38 and 1.38 at the time of approval of is.


Documents North West's chief said on the sidelines and the bottom of this map may help in the form of capital, major cities, villages, castles, caravanserai, rivers, valleys, nose, and the main roads, railway, desert, Rygstan , swamp, sailor Lines (shipping) and the neck is marked.
Naqib said: This map is based on historical documents, "Brigadier Abdul" outstanding student of the famous Academy and Najm Dawla has outlined.

فلسفه و فواید تسبیحات حضرت زهرا(س)

فلسفه و فواید تسبیحات حضرت زهرا(س)

تسبیح، عبادتی برگزیده است که هرکس در سیر معنوی خویش، به قدر طاقت و معرفتش از آن بهره می‌گیرد و این در حالی است که از ائمه(ع) قبل از خلقت عالم مادی، به تسبیح ذات اقدس حق مشغول بوده‌اند.

به گزارش ايسنا، در آستانه فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مركز خبر حوزه به بخش اندکی از آثار و فواید مادی و معنوی تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از نمازهای واجب پرداخت.
 
بهترین تعقیبات نماز،‌ تسبیحات حضرت زهرا(س) است و شایسته است که بعد از نمازهای واجب و زمان‌های دیگری چون وقت خواب و ابتدای زیارت بزرگان و پیشوایان دین بر آن مداومت شود.
 
هدیه‌ای آسمانی از جانب پدر
 
هنگامی که فاطمه(س) از سختی کارهای خانه در زحمت بود،‌امیر‌مؤمنان به ایشان فرمود: نزد پدر برود و خدمتکاری درخواست کند تا در امور منزل یار و همکارش باشد.
 
وقتی پیامبر(ص) از خواسته‌آنان آگاهی یافت، فرمود: «ای فاطمه، می‌خواهی چیزی به تو عطا کنم که از خدمتکاری و همه دنیا با آنچه در آن است، ارزش‌مند تر است؟ حضرت فاطمه(س) فرمود: مشتاقم بدانم چیست؟ پیامبر(ص) فرمود: بعداز نماز سی و چهار مرتبه «الله اکبر» و سی و سه مرتبه «الحمد لله» و سی و سه مرتبه «سبحان الله» بگو و آن را با «لا اله الا الله» ختم کن. این کار برایت از چیزی که می‌خواهی و از دنیا و هرچه در آن است،‌بهتر است.»
 
در آن لحظه که این هدیه آسمانی به فاطمه(س) عطا شد، فرمود:‌« از خدا و رسول راضی شدم.»
 
امام باقر(ع) درباره تسبیح حضرت زهرا می‌فرماید: «خداوند متعال با هیچ ستایشی بالاتر از تسبیحات فاطمه زهرا(س) عبادت نشده است و اگر چیزی افضل از آن وجود داشت، رسول خدا(ص) آن را به فاطمه(س) اعطاء می‌کرد».
 
تسبیح حضرت زهرا که به مناسبت مداومت آن حضرت در انجام آن، به ایشان منسوب گردیده است، درواقع تسبیح حضرت حق‌تعالی است!!
 
معنای تسبیح حضرت زهرا(س)
 
الله اکبر
 
انسان با گفتن «الله اکبر» به نهایت عجز خود اعتراف می‌کند و به ناتوانی‌اش به درگاه الهی بارها اقرار می‌کند.
 
جمیع بن عمیر می‌گوید: در محضر امام‌صادق(ع) بودم. حضرت از من پرسید: «جمله «الله اکبر» یعنی چه؟‌گفتم:‌یعنی خدا از همه چیز بزرگ‌تر است. حضرت فرمود:‌ مطابق این معنا خدا را چیزی تصور کرده ای و او را بزرگ تر از آن چیزها تصور نموده‌ای. عرض کردم: پس معنی «الله اکبر» چیست؟‌حضرت پاسخ داد:‌معنایش این است؛ «الله اکبر من ان یوصف؛ خداوند بزرگ‌تر از آن است که توصیف گردد.»
 
الحمدلله
 
پس از آن‌که انسان به عجز و ناتوانی خویش در شناخت خالق اعتراف کرد، با گفتن «الحمد لله» که از افضل اذکار تسبیح است،‌وارد مرحله بعدی می‌شود.
 
حضرت امام‌خمینی در باب حمد می‌فرماید: «حمد خدا مساوی شکر است؛ چنانچه در روایات کثیره وارد است، کسی که «الحمد لله» بگوید شکر خدا را ادا کرده است، چنانچه امام‌صادق(ع) فرمود:‌شکر هر نعمتی اگرچه بزرگ باشد،‌این است که حمد خدای عزوجل کنی».
 
سبحان الله
 
شخصی از حضرت علی(ع) پرسید:‌ »معنی «سبحان الله» چیست؟ حضرت فرمود: «سبحان الله» تعظیم مقام بلند و با عظمت خدا و منزه دانستن او از آنچه مشرکان می‌پندارند، است و زمانی‌که بنده این کلمه را می‌گوید، همه فرشتگان بر او درود می‌فرستند».
 
ثواب تسبیح حضرت زهرا با تربت امام‌حسین(ع)
 
درباره ثواب تسبیح حضرت زهرا(س) با تربت امام‌حسین(ع) از حضرت صاحب الامر (عج) روایت شده است: «هرکه تسبیح تربت امام‌حسین(ع) را در دست داشته باشد و ذکر را فراموش کند، ثواب ذکر برای او نوشته می‌شود».
 
بعداز آن‌که رسول اکرم(ص) تسبیحات را به کوثرش عطا کرد، حضرت فاطمه ابتدا رشته‌ای از پشم تابیده و با آن به تسبیح پرداخت، تا این که حضرت حمزة بن عبدالمطلب شهید شد. پس حضرت فاطمه(س) از تربت قبر آن بزرگوار خاک برداشت و تسبیح ساخت و با آن تسبیح می‌کرد و مردم نیز چنان کردند و چون سید‌الشهدا شهید شد، سنت شد که از تربت آن امام‌مظلوم،‌تسبیح سازند و با آن ذکر گویند.
 
فضیلت و آداب تسبیح حضرت زهرا(س)
 
درباره فضیلت و آداب گفتن تسبیح حضرت زهرا(س) روایات زیادی از ائمه معصومین(ع) وارد شده است که به برخی اشاره می‌شود:
 
*جلوگیری از تیره بختی
 
ابو‌هارون مکفوف می‌گوید: «امام‌صادق به من فرمود: ای ابو‌هارون،‌ ما کودکان خود را همان‌گونه که به نماز فرمان می‌دهیم،‌به تسبیح حضرت زهرا(س) نیز امر می‌کنیم. پس بر این ذکر مداومت کن؛ زیرا هر بنده‌ای بر آن مداومت کند، تیره بخت نمی‌شود.
 
*خوشنودی خداوند، دوری کردن شیطان
 
امام باقر(ع) فرمود:‌هرکس تسبیح حضرت زهرا را بگوید،‌سپس طلب آمرزش کند، آمرزیده خواهد شد. این تسبیح به زبان یک‌صد مرتبه است، ولی در میزان عمل یک هزار تسبیح به حساب می‌آید و شیطان را دور و خداوند رحمان را خوشنود می‌سازد.»
 
*آمرزش گناهان
 
امام صادق(ع) نیز به فضیلت تسبیح بعداز نمازهای واجب چنین اشاره کرد:‌ « مَنْ سَبَّحَ تَسْبِيحَ فَاطِمَةَ ع قَبْلَ أَنْ يَثْنِيَ رِجْلَيْهِ مِنْ صَلَاتِهِ الْفَرِيضَةِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ ، هرکس بعداز نماز واجب تسبیحات حضرت زهرا(س) را بجا آورد قبل از اینکه پای راست را از بالای پای چپ بردارد، جمیع گناهانش آمرزیده می‌شود»(کافی ج 3 ص 343)
 
و در حدیثی دیگر فرمود: « مَنْ سَبَّحَ تَسْبِيحَ فَاطِمَةَ ع فَقَدْ ذَكَرَ اللَّهَ الذِّكْرَ الْكَثِير ، کسی که تسبیح فاطمه زهرا(س) را بگوید خدا را به ذکر کثیر یاد کرده است.»)معانی الاخبار ص 193)
 
شرایط تسبیح حضرت زهرا (س)
 
یکی از شرایطی که در این تسبیح باید رعایت شود، این است که بعداز نماز بلافاصله خوانده شود؛‌یعنی وقتی نماز به پایان رسید، نمازگزار قبل از این‌که تغییر وضع دهد و به عبارتی از حالت تشهد و سلام در نماز خارج شود، تسبیح را شروع کند و از آنچه در سرّ عدد مستور است می‌توان فهمید که بلافاصله بودن تسبیح بعداز نماز دارای حسابی است که در غیر این‌صورت نیست.
 
با فضایلی که برای حضرت زهرا (س) نقل شد، و نیز تاکیدات بسیاری که در مداومت بر آن از ناحیه ائمه معصومین(ع) آمده است، شایسته است که این عمل، عاشقانه و با نشاط به‌جا آورده شود.
 
اگرچه ممکن است نفس تسبیح بعداز نماز نشانه ای از نشاط در عبادت باشد،‌ اما متاسفانه بسیار دیده می‌شود که به هنگام تسبیح، اذکار را چنان سریع و بی‌توجه می‌گویند که شاید بیان‌گر این واقعیت باشد که تسبیح را بر اثر عادت یا تاثیر محیط می‌گویند، نه از روی نشاط.

نگاهی به باج تاریخی عربستان به اسرائیل

نگاهی به باج تاریخی عربستان به اسرائیل

صحبت‌های اخیر در مورد جزایر سه‌گانه ایران و حمایت‌های سیاسی عربستان از امارات در این ماجرا، در حالی مطرح می‌شود که اسرائیل دو جزیره استراتژیک عربستان را به اشغال خود درآورده است؛ بنابر اخبار منتشره، اسرائیل در چند ماه اخیر از این دوجزیره استفاده‌های گسترده‌ای برای سرکوب خونین غزه کرده که این موضوع خدشه زیادی به حیثیت این کشور در میان اعراب وارد آورده است.

به گزارش فارس به نقل از نافع نیوز، صحبت‌های اخیر در مورد جزایر سه‌گانه ایران و حمایت‌های سیاسی عربستان از امارات در این ماجرا در حالی مطرح می‌شود که اسرائیل جزیره «صنافیر» و «تیران» که متعلق به عربستان بوده را در سال 1967 میلادی به دلیل اهمیت استراتژیک آنها، به اشغال خود درآورده است.
 
بنابر اسناد موجود، ملک فیصل کنترل این دو جزیره را در زمان جنگ اسرائیل با مصر، به مصر واگذار کرد، زیرا این دو جزیره از نظر استراتژیک و جغرافیایی اهمیت زیادی داشت و می‌توانست مانع حرکت کشتی‌های اسرائیلی به بندر ایلات شود اما اسرائیل آنها را در خلال این جنگ به اشغال خود درآورد.
 
این موضوع تاریخی و حیثیتی برای عربستان در حالی در چند روز اخیر در خبرها دوباره بازخوانی شده که تعداد کمی از مردم عربستان از این ماجرای تاریخی باخبر هستند و به نظر می‌رسد که خود دولت عربستان هم تمایلی به دانستن این موضوع در اذهان عمومی داخلی کشور نداشته است.
 
علاوه‌براین بسیاری از کارشناسان و متخصصان در امور خاورمیانه بر این مسئله تأکید می‌کنند که عربستان در ماجرای این دو جزیره به عینه نشان داده که در مسائلی که رو در روی غرب قرار می‌گیرد، حتی از منافع ملی کشور و مردم عربستان هم کوتاه می‌آید.
 
در این بین براساس شواهد تاریخی در سال 1977در ماجرای کمپ دیوید، شخص انور سادات (رئیس جمهور وقت مصر در دوران صلح کمپ دیوید) از عربستان می‌خواهد این دو جزیره را پس از قرارداد صلح دوباره باز پس گیرد اما عربستان این کار را انجام نداد و این دو جزیره به اصطلاح در اختیار نهادهای صلح سازمان ملل قرار گرفت. اما این موضوع به نوعی تنها یک فرافکنی سیاسی بود، چرا که پس از مدتی اسرائیل شخصاً وارد عمل شده و این دو جزیره را به اشغال خود درآورد.
 
این موضوع در حالی از سال 1978 همچنان ادامه دارد که در سال‌های اخیر عربستان حتی کوچکترین اظهار نظری در این مورد نکرده است و حتی در این زمینه سانسور شدیدی را اعمال داشته، آنچنان که برخی کارشناسان دلیل این سانسور شدید را ترس عربستان از به وجود آمدن یک اعتراض گسترده در عربستان می‌دانند چرا که این رفتار دولت مردان عرب، مصداق بارز واگذاری بخشی از سرزمین عربستان است و این موضوع در صورت پوشش خبر می‌تواند سبب ایجاد موج روانی قوی علیه دولت عربستان در بین مردم این کشور شود.
 
این موضوع در حالی مطرح شده که براساس آمارهای موجود بخش قابل توجهی از مردم عربستان نسبت به امتیازدهی سران این کشور به دولت‌های غربی بارها اعتراض کرده‌اند که این اعتراض‌ها چندین بار به تظاهرات با وجود جو سنگین عربستان منتهی شده است.
 
در این میان برخی کارشناسان هم بر این نکته تأکید می‌کنند که عربستان در این باره مذاکرات پنهانی با غربی‌ها و اسرائیل داشته و نزدیکی عربستان به غرب او را وادار به دادن چنین امتیازی کرده است، امتیازی که در آینده نه چندان دور مشکلات بسیار زیادی برای سیاستمداران این کشور ایجاد خواهد کرد.
 
از طرف دیگر بنا بر اخبار منتشر شده، اسرائیل در چند ماه اخیر از این دوجزیره استفاده‌های گسترده‌ای برای سرکوب خونین غزه کرده است که این موضوع خدشه زیادی به حیثیت این کشور در میان اعراب وارد آورده است.